Fredag den 29. november 2024
BLACKFRIDAY

Er du klar?
Er Black Friday overhovedet noget for jer?
Black Friday er den store shoppingdag, hvor folk går amok i jagten på gode tilbud. Men er det egentlig noget, du skal fokusere på som virksomhed, eller er det blevet så udvandet med Black Week og Black Month, at det hele flyder sammen?
Det er et stort arbejde at blive klar til Black Friday og det store julesalg.
For at overskueliggøre arbejdsprocessen bag en vellykket annonceringsstrategi har vi delt tiden op til Q4 og under Q4 op i fem faser:
-
Fra start september til midt september - det forberedende arbejde
-
Fra midt september til midt november - testarbejdet
-
Fra midt november til d. 20. november - evaluering og opsætning
-
Fra d. 23. november, hvor Black Week starter, til den 10. december - optimering
-
Fra den 10. december til den sidste forsendelsesdato eller sidste åbningsdag inden jul og nytår - slutspurten

“Danskerne brugte 920 millioner kroner på Black Friday”
Hvad betyder det for mig?
Black Friday er dagen, hvor danskerne for alvor går på jagt efter de bedste tilbud. Danskerne brugte alene på Black Friday svimlende 920 millioner kroner på onlinekøb i 2023 – en stigning på 4% i forhold til 2022. Det er med andre ord en dag med kæmpe købelyst og et enormt potentiale for salg.
Så spørgsmålet er ikke, om Black Friday er noget for jer, men hvordan I kan udnytte denne dag til at øge jeres salg og synlighed.
Kilde: MobilePay

Hvad burde jeg foretage mig?
Forbered dig grundigt og i god tid! I 2023 brugte 72% af forbrugerne tid på at researche deres køb før Black Friday. Med 60% af købene, der blev foretaget online, er det essentielt at være synlig på nettet i ugerne op til, for at sikre, at dine tilbud og produkter fanger opmærksomheden hos de købeklare forbrugere.
En velovervejet strategi kan være forskellen mellem en succesfuld Black Friday og en der går forbi.
Kilde: DI Handel
“60% af købene blev foretaget online”
60 % foretog et køb
40 % foretog ikke et køb
6 ud af 10 danskere foretog et køb under Black Friday i 2023.
Kilde: Dansk Industri

Fredag den 29. november 2024
BLACKFRIDAY
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vær på forkant med det der betyder noget for dig
Er du tvivl? - spørg eksperterne!
Christian Strandberg
Partner
Tlf: 2630 1496
cs@cpcsocial.dk
Christian Rosenbech
Partner
Tlf: 2624 8424
cr@cpcsocial.dk
Linnea
Fanny Fagermo
Senior Paid Social Specialist
Tlf: 7199 0919
lf@cpcsocial.dk
Jakob
Tobias Nielsen
Client Director
Tlf: 7199 7159
jn@cpcsocial.dk
Hervard
Olander Merved
Content Creator
Tlf.:7196 0694
hm@cpcsocial.dk
Kent Nygaard Christensen
Google Ads Specialist
Tlf.:7199 3736
kn@cpcsocial.dk
Clara
Johansen
Marketing Manager
cj@cpcsocial.dk
Skal vi også hjælpe dig?
“Vi har haft CPC Social som bureau igennem en årrække, og vi har fra første dag været meget tilfredse med samarbejdet.”
Louise Junge-Petersen, Marketing Projektleder
FDM